top of page
ארכיון
  • ענת כהנא

עדכון שבועי 30.4

סכסוך באל על – הפסקת מימון ביטוח סיעודי

ביום שני 23.4 פורסם כי עובדי אל על מתכוננים למאבק בהנהלה בשל הפסקת המימון לביטוח סיעודי עבור כ-4000 עובדי החברה הקבועים. החברה עתידה להפסיק את הכיסוי הביטוחי, למרות שהוא מעוגן בהסכם הקיבוצי שתוקפו עד חודש אוגוסט 2018. הכיסוי יופסק בגלל הרפורמה בביטוח הסיעודי, שנכנסה לתוקף בראשון בינואר 2018, וביטלה את האופציה לרכוש ביטוחים סיעודיים באופן קולקטיבי. לפי דברי הוועד, ביטול המימון יאלץ את עובדי החברה לשלם מאות שקלים בחודש מכיסם עבור ביטוח סיעודי, כאשר עבור כ-80% מעובדי החברה שמשתכרים שכר נמוך מדובר בכ-5% ממשכורתם. בהמשך השבוע העובדים הפגינו למען מטרה זו. בפסק דין של ארגון המורים נגד מרכז השלטון המקומי שניתן בספטמבר 2009 קבע בית הדין הארצי כי הסדר ההפרשות של המורים לקרנות הפנסיה שנקבע בהסכמים קיבוציים ישנים אינו חוקי, ולפיכך בטל, אולם נקבע כי המורים זכאים לפיצוי מלא על אובדן ההכנסה הנגרמת להם כתוצאה מהתאמת ההסדר לדין. פסיקה זו מזכירה את המקרה העומד בפנינו, וייתכן כי גם במקרה זה ראוי שיילקח בחשבון תום הלב של עובדי אל על וייתנן להם פיצוי.

הטבות לילדי עובדים באל על

עוד פורסם השבוע בנושא אל על, כי ההטבה המשמעותית שניתנת לילדי העובדים בחברה, לטוס בחינם עד גיל 50, השתנתה. לאחרונה החליטה החברה כי ילדים לא ביולוגיים של עובדי החברה יהיו זכאים להטבה רק עד גיל 21, למעט ילדים מאומצים עליהם חלה ההטבה כרגיל. המשמעות היא שילדים להורים מקהילת הלהט"ב, או להורים מנישואים שניים שבחרו שלא לאמץ את הילדים, לא זכאים להטבה המדוברת. מדובר בסדר גודל של כ-300 ילדים. באל על מדגישים שההטבה ניתנת לכל ילד שמוכר על ידי הרשויות כמי שגדל אצל הוריו, דבר שנבחן ע"פ הרישום בת"ז.

הכשרה נפרדת לחרדים בשירות הציבורי

ביום חמישי 26.4 הגיבה המדינה על העתירה של שדולת הנשים נגד ההפרדה המגדרית בקורס של השירות הציבורי, במסגרת ההליך המשפטי. המדינה טוענת שהקפאת ההכשרה הנפרדת לגברים חרדים תוביל בסופו של דבר לביטול הקורס, משום שאי אפשר לצפות מהמשתתפים להמתין תקופה ארוכה ולא מוגדרת בלי להתחיל לעבוד במקום עבודה אחר, עד לקבלת ההחלטה. עוד הביעה המדינה חשש מפגיעה באמון הקהילה החרדית, והדגישה שבהמשך ההכשרות של הגברים והנשים החרדים יתקיימו במקביל, שישולבו מרצות בקורס של הגברים, ושמקומות העבודה שאליהם ישובצו המשתתפים יהיו מעורבים.

הרפורמה בנמלים

ביום ראשון, השבוע, פורסם כי במסגרת המו"מ לרפורמה בנמלים, עובדי נמל אשדוד דורשים כי הנמל החדש שיוקם בעיר שיופעל ע"י חברתTIL ההולנדית, יתופעל גם הוא ע"י עובדי נמל אשדוד, בתנאי שכר שווים לעובדי הנמל הקיים. בהמשך השבוע פרצו העובדים ב'שביתה איטלקית' כדי לקדם מטרה זו, ופריקת המכולות ירדה במחצית.

פיטורי עובדים במפעלי טבע

ביום ראשון, השבוע, פורסם כי ביה"ד דחה את מועד פיטורי העובדים במפעל טבע באשדוד. חברת טבע מתכננת לנסות ולמכור את המפעל באשדוד, וכבר הודיעה לעובדים כי המפעל ייסגר עד 2019 ומחצית מעובדיו עתידים להיות מפוטרים בקרוב. בשבוע שעבר פנתה ההסתדרות לביה"ד האזורי בבאר שבע בתביעה לבטל את פיטורי העובדים ולנסות להציל את המפעל מסגירה. ההסתדרות טענה שקיימים קונים פוטנציאליים למפעל, אך לא התקיים איתם מו"מ טרם ההחלטה על הסגירה. במפעל טבע בכפר סבא, לפי מכתב שנשלח השבוע ע"י ההסתדרות לחברה, פוטרו בחודש האחרון 28 עובדים. לפי ההסתדרות החברה מפטרת את עובדיה ומגייסת במקומם עשרות עובדי קבלן, בתירוץ של מחסור חמור בכוח אדם ואי עמידה ביעדים. ההסתדרות דורשת כי טבע תפסיק את גיוס עובדי הקבלן, זאת עד לקביעת מועד לדיון בנושא, וקבלת החלטה.

אכיפת בטיחות באתרי בניה

השבוע פורסם כי ישנן שתי תכניות חדשות שמטרתן אכיפת בטיחות באתרי בניה. ראשית, מכון התקנים הכשיר עובדים לתפקיד ביצוע ביקורות והכשרות לעובדים אחת לחודשיים, בעלות של כ-2000-2500 שקלים לביקור שיוטלו על הקבלנים. עד כה הוכשרו 30 עובדים לתפקיד, כמות העולה על מספר פקחי הבטיחות של משרד העבודה והרווחה שפעילים כיום. במקביל לכך, משרד העבודה והרווחה הודיע שבחודש מאי הקרוב הם יחלו בפיילוט שיאתר הפרות בטיחות באתרי הבניה באמצעות טכנולוגיות צילום מהיבשה, ובאמצעות רחפנים מהאוויר. 400 אתרים ישתתפו בפיילוט.

הטבות לתנובה תמורת אי פיטורי עובדים

ביום ראשון, השבוע, פורסם כי חברת תנובה עתידה לקבל מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל הטבות בשווי של עד 40 מיליון שקל, בתמורה לכך שלא תפטר את העובדים במפעל בבית שאן, ותוסיף 20 עובדים חדשים לפחות בפרק זמן של 5-7 שנים. הסכום הכללי מסתכם בכ-2 מיליון שקלים לעובד. המשרד לפיתוח הנגב והגליל הדגיש כי מטרות הנוהל הן שימור אפשרויות התעסוקה בפריפריה, מניעת פיטורי עובדים, ועידוד קליטה של עובדים חדשים.

הסכם שכר חדש באגד

ביום שני, השבוע, נחתם הסכם שכר חדש לנהגי אגד. ההסכם יעלה את שכר הנהגים בכ-10% כך שהשכר השעתי יהיה 43.5 שקל לשעה, ועובדים שלהם וותק של למעלה משש שנים יקבלו תוספת של אחוז על השכר הגלובלי השנתי שלהם, עבור כל שנת עבודה. לפי ההסתדרות, השכר החדש של נהגי אגד, לפני תשלום על שעות נוספות, יסתכם בכ-11 אלף שקל לחודש. במסגרת ההסכם החדש יחולקו מאות דרגות קידום לעובדי המנהל והמשק, ויצומצמו פערי השכר בין העובדים שמשתייכים לדור א' ובין העובדים שמשתייכים לדור ב'.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עדכון שבועי – 19-26.12.22

סטארט-אפ שנכשל נותר עם חובות לעובדים עובדי חברת הסטארט-אפ ברודמן17 (Brodmann17) נאלצו לפנות לבית-המשפט המחוזי בבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ופירוק של החברה. עובדי החברה הגישו בקשה זו לאחר שהחברה פיט

עדכון שבועי 27.1.2022

הצעת חוק עבודת נשים (תיקון- הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי) ביום 26.1.22 אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק עבודת נשים (תיקון – הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי), התשפ"ב–2021. במסגרת הצעת החוק מוצע להרחיב את

עדכון שבועי: 24.12.21

מעבר להעסקת עובדות זרות בתחום הסיעוד דרך קבלני כח אדם בשבוע האחרון דנה ועדה בין-משרדית מיוחדת לנושא עובדות זרות ועובדים זרים, שהקימה שרת הפנים איילת שקד, באפשרות לשינוי אופן ההעסקה של עובדות זרות בענף

תגיות
bottom of page