top of page
ארכיון
  • ג'ינאן אבו אשתיה

עדכון שבועי 7.12.17

הסדרת הנסיעות השיתופיות


שר התחבורה ישראל כץ חתם השבוע על תקנות המסדירות את התנאים של נסיעה שיתופית (קאר פול). התקנות מציבות תנאים מסוימים להסעות השיתופיות והן שלכל נהג פרטי מותר לעשות מקסימום שתי נסיעות שיתופיות ביום, הנסיעות צריכות להיות מתואמות מראש בין הנוסעים והנהג, מספר הנוסעים לא יעלה על ארבעה מלבד הנהג. בנוסף, התקנות קבעו את המחיר המקסימלי שנהג יכול לגבות מהנוסעים, כך שכל נסיעה תעלה שני שקלים לכל קילומטר והסכום הסופי יחולק בין כל הנוסעים כולל הנהג.


החברות וייז ומוביט, שהתקנות ישפיעו על השימוש בהן, בירכו על ההחלטה של השר להסדיר נסיעות אלה אך נראה שהן עוד לא בחנו את השלכות ההסדרה לעומק. למרות שההסדרה הגיעה על רקע הרצון של משרד התחבורה ״לעודד נסיעות שיתופיות", נראה שהיוזמה הזאת צפויה להוות תמריץ שלילי עבור נהגים לנסוע בהסעות שיתופיות וזאת בגלל הגבלת הסכום שהם יקבלו, בנוסף לדרישה שהסכום יחולק בין כל הנוסעים כולל הנהג.


חשוב לציין, שבימים אלה דנה ועדת הכלכלה בהצעת החוק של ח"כ מרב מיכאלי וח"כ מירב בן ארי להסדיר את הנסיעות השיתופיות בחוק. הצעת החוק עברה את הקריאה הטרומית והועברה לדיון בוועדת הכלכלה. הצעת החוק מגבילה את הנסיעה השיתופית לנסיעות בין-עירוניות, ואוסרת על נסיעות לשדה התעופה בן גוריון וממנו, וזאת במטרה לשמור על התחרות בענף המוניות.


 

מקומות חניה לעובדי משרדי הממשלה


ששה משרדי ממשלה יועברו בתחילת השנה הבאה לבניין החדש בקריית הממשלה בירושלים "ג'נרי 2", שבו יעבדו 2200 עובדים, אך בחניון שלו יהיו רק 350 מקומות חניה. ועדי העובדים כבר הכריזו על סכסוכי עבודה בטענה שהבניין מתוכנן באופן לקוי בשל מחסור במקומות חנייה ושאין חלופה של תחבורה ציבורית להגעה למקום. העובדים צפויים לדרוש הסדרת מקומות חניה נוספים, או פתרונות חלופיים, או פיצוי.


עובדי משרדי הממשלה שעובדים בקריית הממשלה בירושלים מחו בעבר על היעדר מקומות חניה, וחוששים מהפקקים שיהיו בעקבות העברת כמה משרדי ממשלה לבניין החדש. מצב התחבורה הציבורית שקיים היום בקריית הממשלה אינו מספק לעובדים את אפשרות הנסיעה הבין עירונית, ונראה שזה לא יקרה בקרוב. קו הרכבת המהירה בין תל אביב וירושלים, שיגיע עד למקום קרוב למדי לקריית הממשלה, אמור היה להתחיל לפעול במרץ 2018 אך מועד זה צפוי להידחות. בנוסף לזה, רק בעוד 6 שנים יחנך לפי המתוכנן קו הרכבת הקלה השני בירושלים שיעבור בקריית הממשלה.


 

קוד לבוש במקומות העבודה


במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן נשלח מייל לכל עורכי הדין שעובדים במחלקת חברות וניירות ערך, שעניינו הלבוש של עורכי הדין במשרד. המייל נשלח השבוע ע"י השותף העומד בראש המחלקה, כביקורת על הדרך שבה מתלבשים עורכי הדין במשרד, ובו נכתב: "רבים מכם בחרו בסגנון לבוש 'פריסטייל' והגברים שבכם מתהדרים באופנת הזיפים. לי אתם נראים כמו הצבא העותמאני המובס". עורך הדין הדגיש במייל שנשלח לעובדים את החשיבות של המראה החיצוני והרושם שהוא מקרין, במיוחד כאשר מדובר בפגישות של עורכי הדין עם הלקוחות.


הסוגיה של קוד הלבוש במקומות העבודה נידונה בפסיקה שבה נקבע שדרישת מעביד מעובד להקפיד על הופעה הולמת היא דרישה סבירה, במסגרת הפררוגטיבה הניהולית של המעסיק (תע״א (ת"א) 8435-09‏ ‏ גבאי משה נ' פינות קפה בע"מ). נראה שלמרות הקביעה בפסיקה אפשר לדון בגבולות הדרישה, במיוחד כאשר עולה טענה של זהות אישית בהופעה החיצונית שלאדם קשה לוותר עליה, ובפרט כאשר הופעה חיצונית מסוימת אינה נגזרת ממהות העבודה.


 

ימי מחלה במשרד עורכי דין


עורך הדין יוסי לוי, ממשרד יוסי לוי ושות', שלח מכתב לעובדיו שבו הוא מבהיר ש"לא יראה בעין יפה מחלות ביום ראשון". מהמשרד נמסר לעיתונות שההודעה נשלחה בעיקר בגלל האמון שנמצא בין ההנהלה לעובדי המשרד שמכוחו הם לא מבקשים אישורי מחלה על היעדרות בשל מחלה. בנוסף נטען שעובדים רבים בוחרים להאריך את חופשת סוף השבוע ליום ראשון באמתלה של מחלה.


חשוב לציין שימי מחלה בעבודה מוסדרים במספר חוקים שעניינם דמי מחלה, שמעניקים זכות לעובדים להיעדר ממקומות עבודה עקב מחלה. בימים שבהם העובדים נעדרים מהעבודה עקב מחלה, הם יהיו זכאים לחלק משכר העבודה הרגיל שלהם, דבר שתלוי במספר הימים שבהם נעדרו מעבודה.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

עדכון שבועי – 19-26.12.22

סטארט-אפ שנכשל נותר עם חובות לעובדים עובדי חברת הסטארט-אפ ברודמן17 (Brodmann17) נאלצו לפנות לבית-המשפט המחוזי בבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ופירוק של החברה. עובדי החברה הגישו בקשה זו לאחר שהחברה פיט

עדכון שבועי 27.1.2022

הצעת חוק עבודת נשים (תיקון- הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי) ביום 26.1.22 אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק עבודת נשים (תיקון – הסדרי עבודה גמישים להורה עצמאי), התשפ"ב–2021. במסגרת הצעת החוק מוצע להרחיב את

עדכון שבועי: 24.12.21

מעבר להעסקת עובדות זרות בתחום הסיעוד דרך קבלני כח אדם בשבוע האחרון דנה ועדה בין-משרדית מיוחדת לנושא עובדות זרות ועובדים זרים, שהקימה שרת הפנים איילת שקד, באפשרות לשינוי אופן ההעסקה של עובדות זרות בענף

תגיות
bottom of page